21 augusti 2009

Snart lördag

Första skolveckan efter sommarlovet avklarad. Snart lördag. Det känns så fridfullt.

Det är svårt med denna avhållsamhet. Jag hittade Agneta Pleijels Lord Nevermore på pocketutbytet i skolan, så det är ju en smula kompensation, men samtidigt såg jag en kvinna i stan med ett jättelikt Adlibris-paket under armen, och jag blev avundsjuk. Jag skulle också vilja ha ett sådant paket, den skulle då säkert innehålla Edelcrantz förbindelser, som nu kommit i pocket, samt Wakefields bok om Boucher.

Anneli Jordahls Jag skulle vara din hund (om jag finge vara i din närhet) var farligt nära att slinka med då jag köpte historiaboken till kurs 4. Såhär i efterhand förstår jag knappt vad som hindrade mig.

Jag har placerat Alexandra Coelho Ahndorils Mäster och Birgitta och Katarina på min önskelista på Adlibris, mest som ett slags trösteplanerande. Jag har inte ens läst någonting av henne, men Mäster verkar intressant på basen av en recension jag läste, så också Birgitta och Katarina, som dessutom har fint omslag. Och jag har till och med första delen av denna trilogi hemma (gammal julklapp), nämligen Stjärneborg, som jag ännu inte läst. Jag ska läsa den.

Och slutligen, så fick jag nästan en liten chock då jag steg in i mitt rum och fick syn på en fylld Liscokasse på golvet - ... Någon har köpt böcker till mig..?!
Tills det slår mig att kassen innehåller mina egna uttjänta pocketböcker jag skall ta med mig till pocketutbytet.

Som avslut fogar jag in denna lilla skönhet:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar