22 september 2009

Bihang

Nu när proven är över kan jag äntligen skvalpa runt i en slags underbar sysslolöshet och helhjärtat ägna mig åt allt som inte är kurslitteratur. Jag har numera 5 reservationer på biblioteket, jag väntar otåligt på samtliga och tycker att det är hemskt frustrerande att de ännu inte kommit in, trots att detta ju skulle vara precis rätt tidpunkt. Som kompensation lånar jag Almqvists Amorina (författaren, omslaget, titeln - ja, titeln, för tänk vad fint att kunna säga att man läst en bok som heter så!) och någon engelsk bok med titeln Sister (det var något med omslaget som lockade mig oerhört). Denna bok visar sig senare inte vara helt i min smak, i alla fall på basen av presentationstexten några sidor in. Som liknande kompensation lånar jag en sammanställning av Bachs flöjtkonserter då hans fantastiska violinkonsert inte finns att lånas. Jag har lämnat biblioteket bakom mig och är på väg mot bussen då jag får två meddelanden - ja, från Bibban själv där jag underrättas om att två av mina reservationer kommit in. Jag struntar i bussen och springer tillbaka för att - äntligen, äntligen - få Kerstin Strandbergs Silkespappersmönstret och Mircea Cărtărescus Orbitór - Vänster vinge i min hand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar