2 maj 2010

Intåg i maj månad

Så är min födelsemånad här. Jag läser fortfarande Tom Jones, har börjat på Odysseus (James Joyce), på svenska denna gång, då jag insåg att det inte skulle gå på engelska. Jag kom också att tänka på en sedan länge bortglömd bok, Sylvia Waughs Trasfamiljen, kollade upp den på Adlibris, där den fanns på engelska - The Mennyms och det visar sig att det rör sig om en hel serie! Böckerna i fråga handlar om en familj med trasdockor som hela tiden måste dölja att de är trasdockor och bete sig som riktiga människor. Jag läste den någon gång i 12-års åldern och har bara bra minnen av den. Så där har ni mina litterära svagheter; barnböcker om trasdockor och Dumas' 1700-talsserie om magnetisörer och adelsdamer (jag vill fortfarande läsa fortsättningen på Mémoires d'un médecin).

Och förresten: ett nytt inlägg med Tissot är på kommande.

EDIT: Hur kunde jag glömma bilden!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar