9 december 2010

En Gauguin och ett filmtips

"När ska du gifta dig?"

Herregud, hur jag negligerat allt som kom efter år 1800 (i princip) i konsten hittills! När det finns sådana storverk att upptäcka! Som Gauguins målningar, Gauguin som jag aldrig varit förtjust i, dock var jag väl runt 12-13 då jag senast såg en bild av honom, och det finns så mycket man inte har sinne för som barn. Men nu, nu är jag fängslad.

Ser att bloggen börjar inskränkas till en bildblogg av de senaste inläggen att döma --- Bloggen har dessutom legat i träda, vilket jag ber om ursäkt för.
Har inte haft tid att läsa ut en hel bok på länge, därför inga litterära inlägg med större innehåll. Ströläser för närvarande Rousseaus memoarer och Henry James' Portrait of a Lady men inte så mycket mer (eller jo, mycket mer, massor med böcker, men som jag fastnat mitt i och hoppas kunna läsa ut inom en snar framtid).

Annars tänkte jag komma med ett filmtips, nämligen;

Syskonbädd 1782


Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar